Čokoladna torta sa kandiranom korom pomorandže

09:18

Ovih dana sam baš raspoložena za čokoladu! Ovo je neverovatno sočna torta, sa mnogo čokolade, ali pomorandža daje svežinu, tako da nije preslatka.


Mislim da ovde dodatne reči nisu potrebne, tako da krenemo na pripremu! :)

Sastojci za koru:
            -100g crne čokolade
            -200g margarina ili još bolje maslaca
            -100g brašna
            -150g šećera
            -4 jaja
            -jedan prašak za pecivo
            -20g kakao praha

Sastojci za fil:
            -200g crne čokolade (ovde bi trebalo da ide neka kvalitetnija, ja inače koristim nestle dessert corse, to je njihova čokolada za kuvanje, 65% kakaa, a nije ni skupa)
             -250ml slatke pavlake
             -20g margarina
             -100g kandirane kore pomorandže
             +50g čokolade za ukrašavanje

Priprema kore:
             -uključiti rernu da se greje na 180 stepeni. Otopiti margarin i šećer, a za to vreme umutiti jaja sa šećerom. Kada se umute dodati istopljenu čokoladu (sipati uz ivicu činije da ne spadnu mehurići), polako promešati špatulom, pa zatim u dva navrata dodati pomešano brašno, kakao i prašak za pecivo. Presuti smesu u kalup, ja koristim kalup sa odvojivim dnom, pa sam dno prekrila papirom za pečenje, a stranice premazala puterom. Kalup je prečnika 24cm. Moja rerna je malo jača, pa sam je pekla 25-30 min, ne više od toga. Tako da je najpametnije posle 25 min pogledati, ako su se ivice odvojle od kalupa pečena je. Možete je i probosti čačkalicom, ako izadje suva gotovo je. Ostavite je u kalupu da se ohladi. 
   
Priprema fila: 
                -dok je kora u rerni, imate vremena da spremite fil. U šerpicu stavite sve sastojke i grejte na najnižoj varti, ja sam stavila šporet na jedinicu. Polako mešajte dok se čokolada ne istopi i zatim stavite sa strane da se ohladi. Posle 10 min hladjenja stavite u frižider da ubrzamo proces. Sada imate vremena da popijete kafu dok se sve hladi :)

Filovanje:
                -koru preseći na pola, visoka je i laka za sečenje. Kore natopiti sokom od pomorandže. Po ukusu, ja volim da stavim malo više da budu baš mekane. Fil malo umititi mikserom da postane penast i zatim staviti većinu fila na prvu koru, oko 2/3, i preko fila posuti kandiranu koru pomorandže. Ja sam stavila oko 70g, a malo ostavila za ukrašavanje. Inače volim pomorandžu, pa nisam štedela, ali možete i manje. Kandiranu koru imate da kupite u zdravoj hrani, nije ni skupa, oko 50 dinara 100g, a biće uskoro i recept kako je možete sami napraviti, ako već imate višak kore. Staviti preko drugu koru, natopiti sokom, pa premazati ostatkom fila. 
                    
                -kao što se vidi na slici,  ja sam gore ostavila tako, nisam ukrašavala dalje, a možete je preliti sa još čokolade. Meni bi bilo previše, ipak je sva čokoladna torta.


               -što se tiče ukrašavanja, ovu mrežicu sa strane je lako napraviti, Izmerite obim i visinu torte, zatim izrežete traku od papira za pečenje koji je malo veći, za po 1 cm. Mislim da je lakše raditi ako traku prepolovite, inače će vam trebati još jedan par ruku da vam pomogne. Trake od papira stavite na ravnu podlogu, istopite čokoladu sa 2 kašike ulja i saćekate da se prohladi do temperature tela. Sada čokoladu stavite u neku malo jaču kesu za zamrzivač probušite rupicu, baš malu i šarate po papiru. Šare mogu biti kakve želite, ja nisam imala inspiraciju, pa su klasične šare. 

                 -sada sačekate da se čokolada malo stegne, ne potpuno, samo da kada pipnete neki mali ćošak ona se ne razliva. U kuhinji ne sme da vam bude pretoplo. Ja sam se snašla tako što sam stavila plato u zamrzivač pre toga i sada ga izvadila i na hladan plato stavila traku da se brže rashladi. Budite oprezni da se ne stegne previše. Opisujem detaljno, ali verujte mi, nije teško, meni je uspelo iz prvog pokušaja. :)

                -kada se čokolada dovoljno stegla polako je prenesete do torte i zalepite gde želite da ide, malo je pritisnete rukama, ne previše. Tako uradite i sa drugom, trakom. Slobodno neka se preklapaju. Sada tortu stavite u frižider na 15-20 minuta. Nakon toga odlepite pažljivo papir i ogradica će ostati na torti. 

                 -ovako možete napraviti razne ukrase. Samo iscrtate žta želite na papiru, stavite da se ohladi, pa odlepite i prenesete na tortu. 

                  -ovo je veoma zanimljiva dekoracija, a samo treba malo strpljenja i nije je teško napraviti. 

                  -torta je ukusnija ako odstoji jedan dan u frižideru!

Ovo je adaptirani recept sa ovog bloga


You Might Also Like

2 коментара