Kineske palačinke / tortilje

05:49

Iskreno rečeno ne znam zašto ih zovu palačinke, a ni da li su stvarno kineske, ali tako ih svi zovu, pa neka ostane tako! :) 


Medjutim, oko ukusa se svi slažu i tu nema dileme, savršene su! Hrskave, slane, lisnate, sa osvežavajućim umakom pun pogodak!

U naslovu stoji kineske palačinke / tortilje. Prvo, zato što me podsećaju na meksičke tortilje, a drugo, ovakav recept koristim za pravljenje klasičnih tortilja, a to cu objasniti kroz recept.


Sastojci za 4 velike tortilje ili kineske palačinke:
           -2 šolje brašna (koristila sam onu od 150ml)
           -1 šolja tople vode
           +so, ulje, mladi luk

Priprema:
           -prvo da naglasim da ako želite veću ili manju koičinu samo uzmite veću ili manju šolju, bitno je da razmera bude, ista 2 brašna 1 vode. 

           -od brašna i vode umesite testo, dodajte mu i malo soli. Prvo mešajte u činiji viljuškom, pa prebacite na radnu ploču i dobro umesite, dodajte brašna koliko je potrebno da se ne lepi za ruke, ali ne preterujte, da testo ne bi bilo tvrdo. Ostavite ga pola sata da odmori prekriveno krpom.

           -nakon toga podelite testo na delove, ja sam ovu količinu podelila na 4 dela. E, sada, ako razvijete loptice i pečete u tiganju bez ikakvog dodatka ulja, dobićete savršene tortilje. Samo ih nakon pečenja stavite u kesu da se ne bi sušile. Idealne su za roštilj ili nešto slično. Ove tortilje sam pravila i sa jogurtom, kako sam kada raspoložena. 

            -druga varijanta je ono zanimljivo! Razvijte testo u krug, premažite ga uljem i pospite po njemu seckani praziluk, ja sam tu dodala jos malo soli.



                   -sada ovo zavijte kao palačinku


                     -pa uvijte kao pužica


                      -sada ovog pužića ponovo rastanjite oklagijom i dobićete ovo


                       -zbog ovog uvijanja biće neverovatno lisnate! Sada zagrejte teflonski tiganj na srednju temperaturu, stavite kašiku ulja i pržite palačinku dok ne porumeni, zatim okrenite i uradite to i sa druge strane. Ako ne stavite ulje u tiganj biće mekane i savitljive, a sa uljem postavu hrskave! 
              
                      -gotove palačinke izrežite na trougliće i poslužite uz neki sos. Ja sam stavila uz mileram sa vlašcem i mileram sa harisom (može neki čili umesto toga). Neverovatno je lako da se napravi, ja sam odužila da bih što bolje pojasnila postupak! :)

*dve sam napravila tako, a na dve sam umesto praziluka stavila parmezan! Tako da je ovo idealna osnova da se naprave razne grickalice!


You Might Also Like

2 коментара

  1. Hvala na receptu :) Tortije su Meksikanske. Ja ih kupujem, ali cu morati da isprobam recepat. Probajte ispeci u malo ulja luka, paprike i pecurke, sipajte na pola tortille, dodajte mozzarellu, savijte tortillu na pola i ostavite da se sir istopi (zove se quesadilla-"kesadija"). Mozete umakati u pavlaku. Fantasticne su.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa i meni su delovale mao meksicke, ali svuda sam nasla ovaj naziv. To bas deluje ukusno, moracu da probam, hvala! :)

      Избриши