Praline!

01:11

Neverovatno je lep osećaj kada napravite svoje praline, po svom ukusu, a onda ih u ukrasnoj kutiji nekom poklonite! :)

.....a možete ih i pojesti sami! Volim da ih napravim jer znam šta je unutra, upotrebite kvalitetnu čokoladu i omiljeno punjenje i uzivajte.

Pravljene su u silikonskim kalupima, lako se vade, ne lome se, samo je bitno da ih ostavite da se dobro stegnu. Lepše su mi ove u četvrtastim kalupima zato što su manje, srca su mi velika, ali lakše mi je bilo tako, da pravim sve odjednom. 

Praline spremate tako što odaberete čokoladu koju želite (ovde je bela i mlečna, a i sa crnom su fantastične, jer su i lakše za rad, uskoro ću okačiti i njih) i izaberete punjenje. Punila sam ih kikiriki puterom, plazmom, plazma filom sa ukusom kafe, a dobra punjenja su i sa kokosom, ganašom od crne i bele čokolade...ali prvo da objasnim osnove, pa onda fil. ;)

Kada se radi o količinama čokolade, to zavisi od toga koliko fila stavljate, da li ih skroz punite raznim čokoladama ili samo ivice oblažete. Zavisi i od toga koju vrstu čokolade koristite. Od crne se najviše napravi. Ovde sam koristila 200g bele i 200g mlečne, s tim da sam ih malo punila, više je bilo čokolade, pa sam dobila oko 15 malih i 10 većih pralina. Od 200g crne čokolade biste dobili 20 koje su samo obložene čokoladom, a unutra punjenje, pa je ona najisplativija.

Potreban pribor: kalup, neki plato na kome će se držati kalup radi lakšeg prenošenja i neka mekša četkica.

Istopite čokoladu na pari, možete na 100g dodati oko 2 kašike ulja, ne margarin i maslac, brže se steže, a jednom mi se dogodilo da nakon hlađenja na nekoliko su se pojavili beli tragovi. Za ovakve stvari ne preporučujem topljenje u mikrotalasnoj, vrlo lako zagori i onda možete samo da bacite čokoladu. Lakše je na pari, i to stavite vodu u šerpicu da provri, kada provri sklonite sa vatre i stavite odozgo činiju sa čokoladom, ali ne sme voda dodirivati čokoladu. Meni je taj način najjednostavniji.  

Za praline i rad inače sa čokoladom je dobro temperirati čokoladu, tačnije to je postupak u kome se postiže temperatura čokolade oko 30 stepeni, kada je najpogodnija za rad. U kućnim uskovima ovo je najlakše uraditi tako što se dve trećine čokolade istopi, a jedna trećina se doda u tu istopljenu kada bude gotova i meša se dok se ne istopi do kraja, Ova neotopljena koja se doda će sniziti temperaturu otopljene i biće lakša za rad. 


Sada kreće igranje sa kalupima! :)
Ništa od ovog nije komplikovano, samo sam ja detaljna. Sipajte u kalup jednu kašičiu čokolade, zatim četkicom, potezima kojim zahvatite tu čokoladu na dnu i vučete na gore, razmažete čokoladu po ivicama, tako uradite sa svim, pa kalup stavite u frižider da se stegne desetak minuta. Nakon toga izvadite iz frižidera i četkicu umočite u čokoladu i premažete ivice kalupa opet. Pokušajte da pratite da sve lepo predjete, pa ne bi neki deo ostao nepokriven čokoladom. Pa opet vratite u frižider na kratko. Ako vam se ivice čine još uvek dosta tanke ponovite postupak još jednom, Sada su spremne da ih napunite filom, pa ako treba fil da se stegne na kratko u frižider opet. Za kraj prelijte čokoladom preko, da se zatvore praline i ostavite minimum sat vremena u frižideru da bi se lako izvadile. 

Punjenje za praline:
                 1. Ganaš od crne čokolade-u šerpicu staviti istu količinu slatke pavlake i crne čokolade i grejati na slaboj vatri dok se ne istopi čokolada, malo ga prohladiti i dok je još tečno puniti praline, pa ostaviti da se lepo stegnu pre nego što ih prekrijemo čokoladom odozgo. Fil će biti potpuno čvrst kad se ohladi, ali je lakše puniti praline dok je još u tečnom stanju. 
              
              2.  Ganaš od bele čokolade-postupak je isti kao za crnu, samo se količine razlikuju, uvek ide duplo više čokolade od slatke pavlake (na primer 100g čokolade, 50ml pavlake). 

                  3. Ganaš od mlečne čokolade-isti jepostupak kao za belu čokoladu.

             4. Kikiriki puter- kikiriki ubacite u blender sa 3-4 kašike suncokretovog ulja i miksajte dvadesetak minuta, dok ne postane kremast.

               5. Pujenje sa keksom- poenta je pomešati keks sa nečim što će ga kretvoriti u kašu. Izaberite to po ukusu, može biti sok od narandže, mleko, nes kafa...

                 6. Kokos fil- kokos prelijte vrelom slatkom pavlakom, ja sam stavila iste količine kokosa i pavlake, i ostavite da odstoji. Primetila sam da je najukusnije kad odstoji par sati. Ovo punjenje je nešto slično kao bounty čokoladice. 

                 7. Karamel punjenje-imate ovde recept za karamel, ja ostavim da bude mekša karamela, da se razliva u ustima kada se zagrize. 

Uh! Ima dosta ideja, ali ovaj post je već dovoljno dugačak, neka bude ovo dosta za sada, pa kada bude bilo još pravljanja i slika biće i još ideja! :)

Jedna od najlakših varijanti za početnike je to da uzmete crnu, belu i mlečnu čokoladu, rastopite i onda sipate u kalup prvo malo jedne, pa ostavite da se stegne, pa ponovite tako za svaku, dobijate čokoladice koje su na prugice, a veoma ukusne i dekorativne. 

Na prvoj slici sam sipala belu čokoladu, kada se stegla preko nje stavila kuglicu koja je napravljena od plazme i malo mleka, pa zalila sve mlečnom čokoladom. Na drugoj sve to isto samo preliveno belom opet. Treća i četvrta je kalup obložen belom, a punjenje jedno kikiriki puter, a drugo plazma. Oduševila me je kombinacija kikiriki putera i bele čokolade. Takođe obožavam i crnu spolja, punjena belim ganašom, kao i crna punjena filom od kokosa. Biće slika uskoro. :)

*koristim mekanu četkicu koja se inače koristi za šminku, malo duža drška sa skroz mekanom dlakom, snalazim se, ta mi je iz iskustva bila najbolja za ovo. :)

You Might Also Like

0 коментара