Uvod u hrono ishranu (+ recept za hleb)

09:09


Da li ste čuli za Hrono ishranu?? 
Sigurna sam da se bar jedna osoba u vašem okruženju hrani po tim principima! 


Ja sam se upustila u tu avanturu i zato me nije bilo sa pisanjem recepata, ali shvatila sam da mogu da podelim svoja iskustva oko ovog režima ishrane. Naravno, i onima koji se ne pridržavaju pravila hrono ishrane ovi recepti mogu da posluže!

U hrono ishrani pre svega se svi susreću sa pravljenjem tog famoznog hleba, ali pre svega reći ću vam samo u par rečenica šta je hrono režim ishrane. 

Radi se o tome da se pre svega jede na svakih 5 do 5 i po sati, a između toga se ne jede ništa! Bukvalno ništa! Piju se biljni čajevi, limunade, do 2 čaše kisele vode i kafa samo posle doručka i večere. To je osnova, a sada šta jesti??

Dr. Ana Gifing je osmislila ovaj princip ishrane, gde se savetuje da se za doručak jedu ugljeni hidrati, masti, a što dan više odmiče jedemo sve lakšu hranu. 

To bi izgledalo tako da se za doručak jede hleb, suhomesnato (pričaćemo o tome koje), jaja, puter, kiselo mleko, povrće, humus, žitarice.... Ručak se bazira na nekom jačem mesu i povrću, a večera lagano meso (riba, piletina) i zeleno ili belo povrće ili belanca u nekoj kombinaciji. 

Ovo je izuzetno šturo i nije ni blizu objašnjenja hrono ishrane, ali je uprošćeno kako to izgleda.

Ključna stvar je pravilo kombinovanje namernica. 

Ono što je meni omiljeno je to da NEMA OGRANIČENJA U KOLIČINAMA HRANE! :)

Da ovaj post ne bi otišao u nedogled, sledećih par postova će biti o pravilima i smernicama za one koji žele ovako da se hrane. Pre upuštanja u hrono avanturu predlažem da lepo sve pročitate i lepo se informišete, a ja ću dati sve od sebe da prenesem svoja iskustva i ono što su me u hrono centru naučili. 

Moram još da naglasim da ovo ne treba da gledate kao dijetu, ovo treba da vam postane način ishrane. 

Naravno, ja ne bih bila ja da ne ubacim neki recept koi prati ovaj uvodni post, ipak je kuvanje moja stvast! :)


Hrono hleb


Svi hrono hlebovi ne sadrže pšenično brašno, kao ni kvasac, jaki su, puni ukusa, nisu tako vazdušasti, pa mala količina zasiti. 

Sastojci:
         -300 grama brašna po želji (stavila sam speltino, ražano i heljdino po 100 grama)
         -malo soli
         -puna kašičica sode bikarbone (nekad stavim i prašak za pecivo)
         -2 kašike maslinovog ulja
         -300 ml kisele vode (nekada stavim i 2-3 žumanca ako mi ostanu u frižideru i 250ml vode, obične ili kisele)
         -semenke po želji
*često ubacim kašiku psilijuma radi bolje strukture testa, ali nije obavezno

Priprema:
         -pomešajte brašno, sodu i so, pa dodajte tečne sastojke. Umesite kašikom, pa na kraju možete i malo rukom. Tu možete dodati i smemenke (bundeva, lan, golica, susam...) Ostavite testo da odstoji pokriveno pola sata-sat, pa zatim  ga oblikujete u loptu koju ćete malo izravnati, pospite semenkama i ubacite u rernu zagrejanu na 250 stepeni. 

         -čim ubacite hleb odmah smanjite temperaturu na 200 stepeni i pecite  nekih 40-45 minuta. Kada bude gotov izvadite hleb, uvijte u krpu, a kada se malo prohladi ubacite u plastičnu kesu i ostavite do jutra da se hladi. 
         
         -ovakvi hlebovi moraju potpuno da se ohlade pre jela! Ukoliko želite tvrdu koricu ne ubacujte ga u kesu, već samo zamotajte u krpu. 

Za vikend vas čeka spisak osnovnih pravila hrono ishrane po pitanju kombinovanja namirnica. 


You Might Also Like

6 коментара

  1. Odlićna ideja! Znam za hrono već godinama, ali nikako da stignem da shvatim lepo šta je to... ovako, post po post - naučiću- Hvala! Koliko ujutro pravim ovaj hleb i stavljam sliku!

    ОдговориИзбриши
  2. Ovo je sve super. Samo bi bilo lepo znati šta je psilijum? Inače sve pohvale za ovaj i sve ostale postove. Volim Vaše recepte i sviđa mi se kako pišete i pravite klopu.... :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala,lepo je cuti pohvale!
      Psilijum su biljna vlakna, koja se koriste za hlebove i peciva, zato sto daju testu ratresitost i bolju strukturu. Posebno se cesto koristi za hlebove od orasastih plodova. Dobar je kao lek protiv zatvora, ima veliku kolicinu vlakana u sebi. Mozete ga naci u radnjama zdrave hrane, po ceni od 300 dinara 100g, i to traje bas dugo, jer se koriste male kolicine.

      Избриши